fbpx

Reklamowa ramka do tablic – czy umieszczać dwa numery telefonu?

Dla wielu osób podkładka pod tablicę z własnym nadrukiem to sposób na przyciągnięcie nowych klientów. Jeżeli ramkę traktujemy w ten sposób, to należy umieścić na niej dane kontaktowe.

My zachęcamy żeby pierwszym kontaktem był adres strony www. Najlepiej jeżeli umieścisz na listwie reklamowej domenę, która jest Twoją własnością. O tym dlaczego warto mieć własny adres (a nie na cudzym portalu, np. otomoto) przeczytasz w artykule – Czego starzyk uczy nas o ramkach do tablic rejestracyjnych?

Ramki do tablic z nadrukiem danych kontaktowych.

Co jeżeli nie posiadasz własnego adresu www? Częstym wyjściem jest umieszczenie numeru telefonu.

Wiele osób uważa, że odbiera sporo telefonów pochodzących z ramek. My sami zauważamy, że większość naszych klientów prosi o umieszczenie numeru telefonu, więc coś w tym jest. Chociaż nie jesteśmy przekonani o skuteczności tego kontaktu, ale o tym kiedy indziej.

Zdarza się też, że ktoś prosi o dwa numery i tu pojawia się pytanie: czy to dobry pomysł?

Niski, szeroki pasek do ramki

Zaprojektowanie ramki, która będzie czytelna, a jednocześnie będzie zawierała wszystkie niezbędne informacje bywa sporym problemem. Wynika to z niewdzięcznego formatu – ok. 50 cm szerokości i ok. 2 cm wysokości. W związku z tym, trzeba się liczyć ze słowami ;). I to powiedzenie należy traktować bardzo dosłownie…

Litery, które mają 1,5 cm wysokości są czytelne. Jeżeli litery są niższe niż 1 cm, to uważamy że są absolutnie nieczytelne. Spróbuj sobie wyobrazić odczytanie czegoś, co ma wysokość dwóch kratek (w zeszycie od matematyki) z jednego metra. To obłęd.

Skoro już wiemy, że 1-1,5 cm wysokości to absolutne minimum wysokości liter na ramce reklamowej, możemy zabrać się do sprawdzania szerokości… Sprawdziliśmy kilka najpopularniejszych czcionek i przy tej wysokości liter, numer telefonu zajmuje 15-25% jej szerokości!!!

W związku z tym, jeżeli umieścisz dwa numery telefonu zabierzesz nawet 50% szerokości ramki – to naprawdę sporo.

Telefony w mojej głowie…

Kolejna rzecz to cel umieszczenia dwóch numerów. Gdy pytamy o to naszych klientów, najczęściej otrzymujemy takie odpowiedzi:

  • jakby jeden był zajęty, to można zadzwonić pod drugi
  • jeden jest mój a drugi wspólnika (tutaj rozwiązaniem jest centralka i dodatkowy „wspólny” numer)
  • mamy dwa numery, więc czemu nie mamy podać dwóch

To, że nasi klienci chcą umieścić dwa numery nie wynika z tego, że dzwoniąc pod te numery otrzyma się pod nimi inną informację. W związku z tym, z punktu widzenia ich klienta nie ma znaczenia, gdzie zadzwonić.

A teraz wyobraź sobie tego klienta – widzi ramkę z Twoją reklamą, udaje mu się zapisać lub zapamiętać numer telefonu. Jak myślisz drugi też zapamięta? Śmiem wątpić, a zabraliśmy 20% cennego miejsca.

Pomijając sytuacje, w których umieszczamy dwa numery w konkretnym celu (np. jeden jest do pomocy drogowej, a drugi do auto-handlu – co należy bezwzględnie zaznaczyć), polecamy umieszczenie maksymalnie jednego numeru telefonu.

Drugi numer zabierze niepotrzebnie miejsce na ramce reklamowej, zmniejszy jej czytelność, a ostatecznie dla Twojego klienta nic nie wniesie.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *